-
Détails
-
Écrit par Thierry Chargé
L'Oreca Nissan no 26 de l'écurie G-Drive Racing by Delta ADR pilotée par Roman Rusinov, John Martin et Mike Conway est déclassée des 24 heures du Mans 2013. La capacité du réservoir d'essence a été jugée non conforme.
Dans le classement provisoire, cette voiture voiture occupait la 9ème position au classement général et la 3ème place du groupe LMP2.
Suite à cette décision, tous les concurrents classés après la voiture n°26 progressent d’une place au classement général et, pour les LM P2, d’une place au classement de cette catégorie.
Ainsi, la Zytek Z11SN Nissan n°42 pilotée par Jann Mardenborough, Lucas Ordonez et Michael Krumm (écurie Greaves Motorsport) décroche la troisième place en LM P2 derrière les deux Morgan Nissan n°35 et 24.
L’équipe G-Drive Racing by Delta ADR a manifesté son intention de faire appel de cette décision.
In compliance with the decision of the Stewards of the Meeting car no.26 has been excluded from the 2013 Le Mans 24 Hours as the capacity of its petrol tank has been found to be illegal. The no. 42 Zytek-Nissan is promoted to third place in LM P2.
Driven by Roman Rusinov, John Martin and Mike Conway the Oreca-Nissan entered by the G-Drive Racing by Delta ADR team finished ninth overall in the 2013 Le Mans 24 Hours and third in the LM P2 category.
As a result of this decision all the cars classified behind no. 26 move up a place in the overall classification in this category. Thus, the no. 42 Zytek Z11SN Nissan driven by Jann Mardenborough, Lucas Ordonez and Michael Krumm (Greaves Motorsport) is promoted to third place in LM P2 behind the two Morgan-Nissans, nos 35 and 24.
This exclusion also modifies the classifications of the FIA World Endurance Championship of which the Le Mans 24 Hours was the third round and for which double points were awarded.
The G-Drive Racing by Delta ADR team has stated its intention to lodge an appeal against this decision.